GRØNNE NYHEDSARTIKLER

Klimaet er sat på dagsordenen i en sådan grad, at det er blevet det vigtigste politiske pejlemærke, og frem mod 2030 skal danske virksomheder optimere deres ressource- og energiforbrug, omstille deres produktionsformer og skabe grøn energi.

Bæredygtighed og klimamål er blevet væsentlige omdrejningspunkter for virksomheder verden over, og flere har indset, at de må tage ansvar for samfund og klode, hvis de skal nå forbrugerne, som bliver stadigt mere bevidste om klima og social ansvarlighed.

Vi hjælper virksomheder, der ønsker at fremstå ambitiøse i deres handlinger i forhold til grøn omstilling og klimamålsætning. Vi identificerer, vinkler og formidler virksomhedens klimavenlige og dokumenterbare historier og tiltag, og hjælper med at afsætte artiklerne ad relevante kanaler.

Historierne kan typisk handle om

• Cirkulær økonomi/genbrug.
  • Klimavenlig og bæredygtig produktion og energi.
  • Miljømæssig og social ansvarlighed.
  • Bæredygtigt byggeri og bæredygtige materialer.
  • Energi- og ressourceeffektivitet.
  • Reduceret forbrug af plastik, transport, el, vand.
  • Bæredygtigt design.
  • … og meget mere.

Ved at synliggøre og fortælle de grønne historier, kan virksomheden dokumentere transparente og troværdige data i hele sin værdikæde, og samtidig inspirere, og appellere til, kunder, interessenter og kommende medarbejdere. Link eventuelt til artiklerne fra jeres sociale medie-sider til nyhedsarkivet på jeres hjemmeside.

Med rødder i dagbladsjournalistikken har vi solid erfaring med alle journalistiske genrer, herunder erhvervsjournalistik og reportage, og leverer nyheder og andre artikeltyper til presse, magasiner og fagblade.